Team:
In onze laagdrempelige praktijk zijn twee huisartsen werkzaam. Naast huisarts van Hilst is op de donderdag mw van Dijk als waarnemend huisarts werkzaam. Om alle taken en zorgvragen goed te kunnen uitvoeren hebben zij ondersteuning van verschillende medewerkers. Ons team heeft vier assistentes waarvan één bij ons haar BBL opleiding doet, een praktijkondersteuner somatiek, een praktijkondersteuner GGZ en een praktijkmanager. Ook zijn wij een erkend leerbedrijf. Alle medewerkers in de praktijk hebben een beroepsgeheim en gaan vertrouwelijk om met uw informatie en gegevens.
Afspraak:
Als u ons belt zal de assistente u meestal als eerste te woord staan. Zij maakt afspraken voor alle spreekuren, de huisbezoeken, belafspraken of video consult. Zij weet het antwoord op heel veel praktische en medische vragen en kan u goed advies geven. Ook kan ze u informatie geven over bijvoorbeeld verwijzingen en recepten. Zij heeft naast een eigen spreekuur ook de mogelijkheid om ‘s ochtends bloed te prikken waardoor u niet meer naar een prikpost hoeft. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhalingsrecepten. Als u een afspraak voor het spreekuur wilt maken vragen wij u voor 10 uur te bellen. Meestal kunt u dan nog dezelfde dag terecht. Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, zodat we er rekening mee kunnen houden in onze agenda.
Visite:
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd moet worden. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Herhaalrecepten:
Uw herhaalrecepten kunt u digitaal bestellen maar ook inspreken op onze receptenlijn op telefoonnummer 0599-238138 optie 2. Wij vragen u om uw naam, geboortedatum, soort medicatie, sterkte en gebruik duidelijk in te spreken. Twee dagen later kunt u de medicatie ophalen bij de apotheek. Is het inspreken lastig dan kunt u altijd de assistente bellen. U mag ook bij de balie bestellen of uw etiketten van de medicatiedoosjes afgeven aan de assistente.
Digitaal:
Voor niet acute zorg zijn wij voor patiënten met een portaal MijnGezondheid.net en de MedGemak app zijn wij 7 dagen per week, 24 uur per dag digitaal bereikbaar. Via het portaal of de app regelt u eenvoudig en snel uw gezondheidszaken online met de huisarts, praktijkondersteuner of de assistente. Soms is het gewoon makkelijker om, voor zorg die geen haast heeft, zelf uw afspraak in te plannen, of om via een e-consult ons wat te vragen. U heeft dan ook deels uw dossier in handen en kunt uitslagen ontvangen. Meer informatie daarover kunt u vinden in de folder van MijnGezondheid.net.
Dokter Drenthe:
Als u medische spoed zorg nodig heeft na 17.00 uur, in het weekend of op feestdagen dan kunt u terecht bij Dokter Drenthe telefoonnummer: 088-238138 of kijk op www.dokterdrenthe.nl. U kunt hun ook een vraag stellen en veilig een foto meesturen via de website of app van www.spreekuur.nl. Een triagist en huisarts beantwoorden dan uw vraag.
Thuisarts:
Wilt u meer weten over ziekte en gezondheid dan verwijzen wij u naar www.thuisarts.nl. U vindt daar betrouwbare informatie en adviezen gemaakt door artsen.